sobota, 9 sierpnia 2014

Agnieszka Stelmaszyk - "Kroniki Archeo. Przepowiednia Synów Słońca"


Ania i Bartek Ostrowscy, a także ich angielscy przyjaciele: Mary Jane, Martin i Jim Gardnerowie spędzają letnie wakacje u lady Carnarvon, potomkini słynnego lorda Carnarvona, odkrywcy grobowca Tutanchamona.

Miłe chwile pobytu na zamku zakłóca dzieciom rozpaczliwy telefon od panny Ofelii Łyczko, która błaga o pomoc. Guwernantka Ani i Bartka znalazła się w wielkim niebezpieczeństwie gdzieś w peruwiańskiej dżungli. Piątka przyjaciół postanawia wyruszyć kobiecie na ratunek, a przy okazji wyjaśnić, co też panna Ofelia miała na myśli wspominając o tajemniczym Akakorze i Przepowiedni Synów Słońca. W trudnej wyprawie towarzyszyć im będą lady Ginevra Carnarvon oraz słynny angielski detektyw Gordon Archer.

Bohaterowie siódmej części "Kronik Archeo" w bezkresnej peruwiańskiej dżungli napotkają wiele niebezpieczeństw. Nie będą to tylko węże i kąsające mrówki...

"Przepowiednia Synów Słońca" to ostatnia część serii "Kroniki Archeo", opowiadającej o piątce przyjaciół, którzy rozwiązują zagadki archeologiczne. Książki o Ani i Bartku Ostrowskich oraz Mary Jane, Martinie i Jimie Gardnerach towarzyszyły mi przez wiele miesięcy. Dzięki nim odbyłam niezapomniane podróże do pięknych zakątków świata i przeżyłam wspaniałe przygody, to nic, że jedynie we własnej wyobraźni.

Tę niezwykłą serię polecam nie tylko młodszym Czytelnikom, gdyż podejrzewam, że i starsi, podobnie jak ja, odnajdą przyjemność w rozwiązywaniu zagadek dotyczących skarbów.

Aż mi żal, że "Przepowiednia Synów Słońca" stanowi ostatnią okazję do spotkania z bohaterami, z którymi tak mocno się zżyłam przez ten długi czas...

2 komentarze:

  1. Przepowiednia Synów Słońca nie jest ostatnim tomem Kronik Archeo. Autorka zapowiedziała, że seria jest dalej kontynuowana :)

    http://pl.serie-agnieszki-stelmaszyk.wikia.com/wiki/Kroniki_Archeo._Szyfr_Jazona

    Ja sama jestem od dawna zakochana w tej serii. Zbliżam się dopiero do 14 urodzin, myślę że za stara na pewno nie jestem ;) Jedyne co mi przeszkadzało do tej pory, to mała ilość pewnego wątku związanego z Ofelią, dla której głównie czytam Kroniki. No, jeszcze podłapię dzięki nim kilka plusów za aktywność, co w gimnazjum z pewnością się przyda ;) Ale teraz, kierując się tym co się stało i co się stanie w Szyfrze Jazona myślę, że powoli będę przestawała odczuwać niedosyt ;)

    Och, zapomniałabym. Jeśli to panią zainteresuję, zapraszam na początkującego bloga z fanowskimi opowiadaniami do Kronik Archeo :) http://kroniki-archeo-historie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Crazy12, nie wiedziałam o tym, że będzie kolejny tom "Kronik Archeo".

      Dziękuję Ci za informację oraz komentarz.

      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń